Wij zoeken een Sociaal Assistent/Hulpverlener!

Taken en verantwoordelijkheden

Samen met je collega’s ben je actief betrokken bij het ontwikkelen van een geïntegreerde visie op welzijn en gezondheid binnen kader van een “Geïntegreerd Welzijns- & Gezondheidscentrum”:

  • Je reflecteert mee over de rol van de sociaal assistenten in een geïntegreerde context en volgens de noden van de wijk;
  • Je werkt samen met de je collega’s het zorg- en gezondheidsbeleid concreet uit;
  • Je onderhoudt een goede samenwerking met de andere actoren in het centrum en in de wijk en je creëert synergie rond gemeenschappelijke doelstellingen.

Als sociaal assistent/hulpverlener:

  • Ga je naast je cliënten staan, luister je echt en zoek je mee naar oplossingen;
  • Doe je individuele begeleidingen in de het centrum of in beperkte mate aan huis en op een andere locatie. Waar nodig verplaats je je om zo laagdrempelig mogelijk te werken;
  • Ben je bereid om mee na te denken over groepswerking, mee te begeleiden en te versterken.
  • Ga je aan de slag met een brede waaier aan vragen. Je zet vooral in op zelfredzaamheid en veerkracht en gaat op een positieve manier aan de slag met de krachten van mensen. Je bent daarbij niet bang om nieuwe dingen te proberen en samenwerkingen aan te gaan;
  • Verwijs je door waar dat aangewezen is en werk je complementair met andere hulpverleners en diensten;
  • Draag je bij aan de continuïteit van de zorg, de kwaliteit van de disciplinaire én de multidisciplinaire zorgverlening in dialoog met collega’s en partners;
  • Neem je deel aan (multi)disciplinair overleg. Je brengt hier een sociale blik binnen en je kennis van het sociale landschap van Brussel en omgeving;
  • Ga je actief aan de slag en zet je mee acties en groepssessies op rond preventieve gezondheidszorg, gezondheidsbevordering of gemeenschapsacties volgens jouw persoonlijke talenten en interesses, en volgens de noden van de wijk (bijvoorbeeld rond geletterdheid, deelname aan vrijetijdsactiviteiten, basisrechten,…)  Als dit aspect je erg interesseert, je graag mensen samenbrengt om preventief aan de slag te gaan rond gezondheid en op die manier verandering teweeg te brengen, aarzel niet om dit te benoemen in je motivatiebrief en gesprek.

Profiel

  • Je bent een bachelordiploma in een sociale richting. Een diploma maatschappelijk werk is een meerwaarde maar geen vereiste als je voldoende kennis en ervaring hebt rond basisrechten en sociale kaart;
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met het samenwerken met andere disciplines;
  • Je bent voldoende tweetalig NL-FR om aan de slag te gaan in een werken in een bicommunautaire organisatie. Andere talen zijn absoluut een pluspunt;
  • Je hebt een brede en positieve visie op welzijn- en gezondheid en je bent overtuigd van de meerwaarde van integraal en interdisciplinair werken;
  • Je bent vertrouwd met de werking van wijkgezondheidscentra/maisons médicales en wil je inwerken in concepten als positieve gezondheid, action communautaire en santé, groep care; zorgzame buurten,…
  • Je hebt een stevige dosis lef en doorzettingsvermogen en een goed gevoel voor humor;
  • Je bent cultuursensitief: je kan je inleven in de inzichten en de beleving van diverse mensen uit verschillende culturen;
  • Je bent open van geest en je kan oordeelvrij contact leggen en verschilpunten overbruggen;
  • Je hebt inzicht in de bio-psychosociale context, je bent alert voor sociale determinanten, structurele uitsluitingsmechanismen ten aanzien van maatschappelijk kwetsbare groepen en wil daarin mee actie ondernemen;
  • Je werkt graag zowel autonoom als in teamverband;
  • Je hebt een groot hart voor Brussel en haar bewoners.

Wat bieden we je aan?

  • Een unieke kans om samen met een enthousiast en geëngageerd team een vernieuwend project te realiseren;
  • Een boeiende functie in een nieuw centrum waar we de mens met zijn zorgen maar ook zijn krachten centraal stellen;
  • Een contract van onbepaalde duur 100% (80% bespreekbaar) vanaf oktober-november 2023;
  • Verloning volgens barema van het PC 330 IFIC.14;
  • Terugbetaling  woon- werkverkeer, mits openbaar vervoer;
  • Uurrooster tussen 8u en 19u in overleg met andere de collega’s te bepalen;
  • Een mooie werkomgeving in een nieuw gebouw met ruimte voor zowel individuele consultaties als groepsactiviteiten en een gemeenschapsruimte (Grondelsstraat 85 – Anderlecht).

Interesse?

Stuur je cv en motivatiebrief naar sofie.vermeulen@goujonissimo.be. Wil je meer info over deze functie? Stuur ons een mail of bel ons op 02 880 95 60. Sterke kandidaten worden zo snel mogelijk gecontacteerd, we raden je dan ook aan om snel te solliciteren.